Ile jest czasu na zwrot towaru?

0
591

Nie da się ukryć, że zakupy przez internet cieszą się w Polsce ogromną popularnością. Cenimy je za wygodę, ogromny wybór, a także szybki czas realizacji. Od czasu do czasu kupuje się jednak towary, które z różnych powodów chce się później zwrócić. Może to być np. nietrafiony prezent czy też źle dobrany rozmiar odzieży. Warto w takiej sytuacji wiedzieć, czy zwrot towaru zakupionego przez internet jest możliwy i na jakich zasadach można go zrealizować. Ile jest czasu na zwrot towaru? O tym już poniżej!

Ile jest czasu na zwrot towaru i jak to wygląda?

Jeśli chce się zwrócić zakupiony wcześniej towar, trzeba wiedzieć, jakie są zasady takiego zwrotu i kto może go wykonać. Czy sklep w każdej sytuacji musi od klienta taki zwrot przyjąć? Jak się okazuje niekoniecznie, ponieważ w przypadku zakupów w sklepie stacjonarnym, czyli będąc na miejscu w danym lokalu, sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć zwrotu towaru, który jest w pełni sprawny i klient nie ma co do niego żadnych zastrzeżeń, poza oczywiście tym, że już go nie chce.

Zupełnie inaczej to jednak wygląda w sytuacji, gdy chce się dokonać zwrotu towaru zakupionego przez internet. Jak się bowiem okazuje, w przypadku takiego zakupu klient ma pełen prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu za niego pieniędzy. Jak mówią przepisy, zwrot jest możliwy w sytuacji, gdy zakup był realizowany poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość. Klient ma w takiej sytuacji 14 dni na zwrot zakupionej rzeczy.

Od kiedy liczony jest czas na dokonanie zwrotu?

Wielu klientów ma jednak poważne problemy z interpretacją powyższych przepisów, chociażby w tym zakresie, od kiedy liczony jest czas, w którym można dokonać zwrotu. Czy 14 dni liczne są od dnia złożenia zamówienia? A może jednak do chwili, gdy sklep wystawi dokument sprzedaży, czyli np. paragon?

Jak się okazuje, klient może zwrócić towar w ciągu 14 dni od dnia, w którym otrzyma towar. Jest to więc bardzo korzystne dla klienta, ponieważ nie ryzykuje się tu opóźnionej dostawy czy też nieuczciwych praktyk sprzedawcy, który mógłby przetrzymać wysyłkę, aby zmniejszyć okres możliwego zwrotu.

Co można zrobić, jeśli określony czas już upłynie?

Jak jednak można się łatwo domyślić klienci, jeśli planują zwrócić dany towar, często zapominają to zrobić i przekraczają dane im 14 dni. Czy mogą coś w takiej sytuacji zrobić? Czy nie ma już możliwości na to, aby zwrócić towar?

Jak się okazuje, faktycznie klient przez swoją nieuwagę zamyka sobie drogę do zwrotu i po przekroczeniu tego terminu sklep nie ma już obowiązku takiego towaru przyjąć. Oczywiście można próbować negocjować ze sklepem, ponieważ w geście dobrej woli zawsze taki zwrot może zostać przyjęty.

Ile czeka się na rozpatrzenie zwrotu?

Oczywiście wiedzieć trzeba to, że jeśli sporządzi się odpowiedni dokument o odstąpieniu od umowy zakupu, a następnie przęśle się go wraz z towarem do sklepu w wyznaczonym okresie 14 dni, to nie oznacza to od razu tego, że na drugi dzień otrzyma się z powrotem pieniądze na konto. Jak długo trzeba będzie czekać na decyzję sprzedawcy?

Jak się okazuje, podobnie jak klient, tak i sprzedawca ma czas 14 dni na ustosunkowanie się do zwrotu klienta. W tym czasie może np. sprawdzić, czy zwracany towar jest sprawny i kwalifikuje się do zwrotu.

Ile jest czasu na zwrot towaru i ile trwa zwrot środków za zwrócone zakup?

Jeśli wniosek klienta zostanie zaakceptowany, sklep ma obowiązek w terminie do 14 dni zwrócić wszystkie poniesione przez klienta wydatki. Jak się okazuje, dotyczy to nie tylko pieniędzy za sam towar, lecz również za przesyłkę. Bardzo ważne jest to, aby o tym pamiętać, ponieważ sklepy często próbują wprowadzić klienta w błąd i zwracają mu jedynie koszt samego towaru.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here