Zwrot towaru do sklepu internetowego

0
1180
zwrot towaru do sklepu internetowego

Robienie zakupów przez Internet wiąże się z wieloma zaletami. Na korzyść tego rozwiązania przemawia szybkość, atrakcyjne ceny, wygoda, bezpieczeństwo. Jednym słowem można mówić o zaoszczędzeniu czasu i pieniędzy. Pomimo wielu zalet jest też jedna istotna wada, a mianowicie ryzyko nietrafionego zakupu. W sklepie stacjonarnym można dotknąć ubranie, przymierzyć je. Z kolei w sklepie internetowym trzeba polegać wyłącznie na zdjęciach i opisach, co w przypadku ubrań może być niewystarczające, nawet znając swoje wymiary i mając na uwadze podaną rozmiarówkę producenta. Na szczęście obecnie nie trzeba martwić się tym, że kupiona online odzież nie spełnia oczekiwań konsumenta. Towar może zostać w większości przypadków odesłany, a sprzedawca jest zobligowany do zwrócenia wartości zamówienia i to w całości. Jak załatwić zwrot towaru do sklepu internetowego? Przeczytaj o tym poniżej!

Jak wygląda zwrot towaru do sklepu internetowego?

Konsument ma prawa do zwrotu towaru zakupionego przez Internet w terminie czternastu dni od daty jego otrzymania. Istotne jest to, aby zwracany towar nie miał żadnych wad. Jeśli towar jest niezgodny z zawartą umową kupna-sprzedaży, obowiązuje reklamacja. Brak cech opisywanych przez sprzedawcę lub uszkodzenie towaru upoważnia do ubiegania się o zwrot pieniędzy lub wymianę przedmiotu na nowy, wolny od wad.

Jeśli jednak jest on pełnowartościowy, a klient z jakichś powodów rozmyśli się, może go zwrócić i otrzymać jego pełną równowartość. Niektóre firmy wydłużają termin możliwego zwrotu towaru do nawet trzydziestu dni. Warto też wiedzieć, że jeśli sprzedawca nie poinformuje konsumenta o możliwości dwutygodniowego terminu zwrotu produktu zakupionego w Internecie, to ulega on atematycznemu wydłużeniu do aż dwunastu miesięcy.

Kto może zwrócić towar do sklepu online?

Istotną kwestią w przypadku zwrotów towarów zakupionych przez Internet jest to, że prawo to dotyczy wyłącznie kupienia produktu od przedsiębiorcy, nie od osoby prywatnej. W niektórych przypadkach sprzedawca może odmówić przyjęcia zwrotu, dotyczy to towaru na zamówienie indywidualne, czyli przykładowo sukni uszytej na miarę. Nawet jeśli ubranie nie nosi żadnych śladów użytkowania, sklep internetowy nadal nie musi zgodzić się na odesłanie czegoś, co zostało wykonane na specjalne zamówienie. Warto mieć na uwadze to, że dany e-sklep może prowadzić indywidualną politykę zwrotów, dlatego przed dokonaniem zakupu zawsze powinno się zapoznać z treścią regulaminu.

Jeśli z jakichś powodów towar zakupiony poza siedzibą sprzedawcy nie spełni oczekiwań i kupujący zdecyduje się na jego zwrot, powinien poinformować o tym fakcie sklep. Odesłać można wyłącznie produkty, które nie mają żadnych śladów użytkowania. Od konsumenta zależy to, kiedy zwróci towar, musi tylko pamiętać o tym, aby nie upłynęło czternaście dni. O odstąpieniu od umowy można powiadomić pisemnie, mailowo lub telefonicznie. Warto jednak zadbać o to, aby wszystko zostało udokumentowane, tak na wszelki wypadek. Wiele sklepów online ma już przygotowane gotowe formularze do wypełnienia w przypadku zwrotu towaru, ale nie trzeba z nich korzystać.

Czy zwrot zakupów do sklepu internetowego może być darmowy?

Najczęściej jest tak, że to kupujący ponosi koszty związane ze zwrotem towaru zakupionego przez Internet. Zdarzają się oczywiście wyjątki, bo niektóre firmy nie chcą spotkać się z niezadowoleniem klienta i wysyłają kuriera po odbiór paczki na swój koszt. Jest to jednak tylko dobra wola sprzedawcy, bo prawnie to konsument odsyła produkt na swój koszt. Inaczej wygląda to w przypadku dostawy do paczkomat, można liczyć najczęściej na darmowy zwrot towaru i to nawet bez podawania przyczyny swojej decyzji.

Warto też wiedzieć, że jeśli sprzedawca nie poinformuje o tym, że to konsument będzie musiał ponieść koszty odesłania zakupionej rzeczy, to poniesie je firma, nie kupujący. Konsument może też liczyć na zwrot nie tylko ceny za towar, ale też kosztów przesyłki, jeśli wybrał najtańszą opcję dostawy.

Jak wysłać produkty do sklepu internetowego?

Jeśli z jakichś powodów zakupiony towar nie spełnia oczekiwań, można go zwrócić. W większości przypadków konsument musi zająć się tym we własnym zakresie, dlatego warto skorzystać z najwygodniejszego rozwiązania – wystarczy zamówić kuriera, który w ustalonym terminie przyjedzie po odbiór przesyłki i dostarczy ją do sprzedawcy. Jeśli koszty takiej usługi musi ponieść kupujący, to można ułatwić sobie to zadanie i uchronić się przed wysokimi wydatkami, zwracając towar sprawdzoną firmą kurierską. Najbardziej opłacalne będzie zrobienie tego za pośrednictwem brokera kurierskiego, gdyż można liczyć na bardzo atrakcyjne ceny.

W jaki sposób nadać paczkę ze zwrotem?

Cały proces zamawiania kuriera jest niezwykle łatwy i szybki. Wszystko można załatwić bez konieczności wychodzenia z domu czy dzwonienia na infolinię. Wystarczy wypełnić online krótki formularz na stronie firmy kurierskiej. Po podaniu wymiarów i wagi paczki nastąpi automatyczna wycena przesyłki. Potrzebne będą jeszcze dane jej nadawcy i adresata, czyli adres firmy, do której ma zostać odesłany towar.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here